دیزوب - مجله طراحی سایت

مجله آنلاین اخبار و مقالات طراحی سایت

دیزوب - مجله طراحی سایت

مجله آنلاین اخبار و مقالات طراحی سایت

  • ۰
  • ۰

تجربه کاربر مشخصه طراحی محصول است ، چه محصول وب سایت باشد ، چه برنامه تلفن همراه یا چیز دیگری. در حالی که باید آشکار باشد که UX برای طراحی محصول ضروری است ، اما برخی از طراحان UX تصورات غلط زیادی درباره آن دارند.اما واقعیت این است که اگر طراحی UX شما با مخاطب مورد نظر خود کلیک کند ، محصول شما رونق گرفته و رشد می کند. اگر اینطور نیست ، دفعه دیگر موفق باشید.

5 نکته برای طراحی مؤثر UX:
این راهنما اصول اولیه دستیابی به فرآیند طراحی UX را در یک سطح مفهومی را پوشش می دهد. این نکات به شما کمک می کند تا دریابید که چگونه یک طراح UX بهتر شوید.

1. چرخ را دوباره اختراع نکنید:
طراحی UX همه چیز مربوط به نامزدی است. به همین ترتیب ، تعامل یکی از مهمترین عناصر در توسعه برنامه است. اما طراحان UX غالباً قربانی ذهنیت اختراع مجدد چرخ یا تلاش برای رفع آنچه شکسته نیستند.

یک دلیل وجود دارد که اکثر وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه به شکلی که ساخته می شوند ساختار می یابند - این کار می کند. چرا؟ زیرا کاربران به آن عادت کرده اند. این روانشناسی عادت همیشگی است. کاربران همیشه تغییر را دوست ندارند. آنها به شیوه معمول ارائه عادت دارند و دوست ندارند با همه چیز متفاوت متفاوت باشند.

معمولاً ، این تمایل به نوآوری چرخ باعث ظهور غیرقابل توصیف غیرمستقیم ، طرح های رنگی عجیب ، قرار دادن فونت ها در مکان های اشتباه و الگوهای ناوبری گیج کننده می شود.

هدف این است که یک محصول را از بقیه متمایز کنیم. با این وجود ، این رویکرد درگیر شدن را آزار می دهد و به جای تمایز ، کسانی را که می خواستید جذب و درگیر شوید ، می ترساند.

به همین دلیل بهتر است از طرح های آزمایش شده و آزمایش شده در سراسر یک محصول با ترفندهای جزئی استفاده کنید تا اهداف خاص خود را متناسب کنید (مانند نقاط تماس به عمل یا تیزرهای "ممکن است شما نیز علاقه مند باشید").

این رویکرد بلافاصله باعث می شود تا کاربران با سیستم عامل شما آشنا شوند و به آنها اجازه دهد بدون اینکه از چیدمانهای ناآشنا اذیت شوند ، از آن استفاده کنند.

به عنوان مثال ، هیچ دلیلی برای جابجایی نوار پیمایش از بالای صفحه به پایین یا تغییر نحوه پیشبرد کاربران در یک برنامه تلفن همراه وجود ندارد. چسباندن به الگوهای آزمایش شده و آزمایش شده باعث صرفه جویی در انرژی شما برای مواردی می شود که در واقع نوآوری در طراحی از جمله صفحات فرود و توالی در حال پرواز مهم است.

2. آن را ساده نگه دارید و از طراحی پاسخگو استفاده کنید:
مشکل بزرگ دیگری که اغلب در فرآیند طراحی UX اتفاق می افتد زمانی است که همه چیز به خاطر سود خودشان خیلی پیچیده است. الگوهای آشنا در آنجا وجود دارد (برخلاف وقتی که طراحان می توانند چرخ را دوباره اختراع کنند) ، اما این الگوهای خیلی زیاد هستند ، و به همین دلیل ، طراحی کار نمی کند.

"خیلی زیاد" خاموش کردن تجربه فوری کاربر است.

هنگامی که کاربر به صفحه ای رسید که به معنای واقعی کلمه از عناصر پر شده باشد و تایپوگرافی را منحرف کند ، نتیجه نهایی این است که کاربر در جاهای دیگر تندرست می کند و این بر خلاف آنچه می خواهید است.به همین دلیل ، بهتر است همه چیز را کاربر پسند نگه داریم. هدف شما این است که توجه کاربر را به گرفتن آنچه در وب سایت شما نیاز دارد ، نگه دارید. آنها را از هدف خود منحرف نکنید و به هدف خود خواهید رسید.

در اینجا به نظر می رسد وقتی یک طراح UX طراحی را به صورت عملی ساده نگه می دارد:

هر صفحه یک هدف قطعی دارد. به عنوان مثال ، صفحه پرداخت فقط مواردی را دارد که برای فرایند پرداخت نیاز است. صفحه تماس فقط حاوی جزئیات تماس و / یا فرم است - نکاتی درباره عادت های نظافت شخصی نیست.
هدف از هر صفحه و هر مؤلفه موجود در آن فوراً توسط کاربر قابل فهم و بدون توضیح است. به عنوان مثال ، رابط کاربری عناصر ناوبری در صفحه دارد که بصری متمایز هستند (بیشتر در مورد بعدی).
هر گونه اطلاعات اضافی اما غیر ضروری به پایین صفحه می رود. به عنوان مثال ، لیست اضافی در انتهای پست با محتوای "شما نیز ممکن است دوست دارید" داشته باشید.
3. نیازها و خواسته های مخاطبان مورد نظر خود را درک کنید:
درک نیازها و خواسته های مخاطبان هدف شما ممکن است به عنوان یک نکته آشکار طراحی UX به نظر برسد ، اما مرا بشنوید. دقیقاً مانند هر جای دیگر ، طراحان UX نمی توانند طرح صحیح طراحی UX را بدون درک نیازها و خواسته های مخاطبان هدف تشخیص دهند.

چرا این یک مشکل است؟ به دلیل این فرض نادرست که اگر شما در بخش بازار فعالیت می کنید ، بدون مطالعه آن می فهمید که مخاطب چه چیزی می خواهد و به چه چیزی احتیاج دارد. در حالی که ممکن است برخی از شهود شما به این علامت زده شود ، بخش اعظمی از آن نتیجه نخواهد گرفت.

با استفاده از این دو مرحله ، این اطلاعات حیاتی از تجربه کاربری را درست در طی مراحل طراحی بدست آورید:

نظرات خود را از طریق نظرسنجی از کاربران خود جمع کنید
نحوه استفاده کاربران از محصول شما یا محصولات مشابه را بصورت حضوری یا از راه دور مشاهده کنید
در اینجا نوع سؤالاتی وجود دارد که ممکن است این اطلاعات برای شما جواب دهد:

کاربران شما ، از نظر جمعیتی ، چه کسانی هستند؟ (به عنوان مثال: آقایان ، زنان ، افراد باهوش فناوری ، مبتدیان فناوری ، بزرگسالان جوان و غیره)
نیازهای کاربران شما چیست؟ چگونه می توانید برای نیازهای آنها راه حلی ارائه دهید؟
چگونه رابطه بین نیازهای آنها و گزاره ارزش شما در طراحی رابط آشکار می شود؟
پاسخ به این سؤالات پایه و اساس یک ایده طراحی معتبر UX را تشکیل می دهد.

4- عناصر مختلف را از لحاظ بصری متمایز کنید:

یک صفحه بصری مجزا از مهمترین اهداف برای طراحان UX است. این راهی برای حفظ یک سفر کاربر سیال و جذاب کردن تجربه کاربر است.

داستان کوتاه کوتاه: همیشه چیز خوبی است که نیازی به فکر کردن در مورد چگونگی یافتن یا انجام کاری نداشته باشید و در عوض می توانید به سادگی آن را انجام دهید.

در اینجا چندین نکته برای کلیک بر روی کلیه مواردی که ممکن است در طی مراحل طراحی به دست بیایند ، آمده است:

با ارزش ترین اطلاعات موجود در صفحه ، باید بیشترین ویژگی را داشته باشید. اگر این یک پست وبلاگ است ، پس شما نیاز به یک تیتر واضح مانند "بهترین روند طراحی وب" دارید و زیرنویس ها و زیرنویس هایی را مشاهده می کنید که عمیق تر در موضوع هستند.
کاربران باید از مکان خود در وب سایت یا برنامه تلفن همراه آگاه باشند. ابزارهای ناوبری باید در دسترس باشند. به عنوان مثال ، شما یک پانل ناوبری وب سایت در بالای صفحه دارید که تمام بخش های مهم وب سایت به راحتی قابل دسترسی است. دکمه های به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی معمولاً در سمت چپ قرار دارند. در سمت راست - blogroll را با موارد محبوب ، یک جریان صدای جیر جیر ، یک ابر تگ و سایر عناصر کمکی قرار دهید. محتوای "شما نیز ممکن است بخواهید" در انتها می رود و با هدف ترغیب کاربر به داخل کرم دریایی انجام می شود.
دکمه های عمل باید به صورت ایستادگی در آمده و توضیحی روشن از هدف آنها ارائه دهند. اعتبارنامه های اساسی عبارتند از جذابیت ، جهانی بودن ، خوانایی و عملکرد. به عنوان مثال ، یک دکمه اشتراک با یک فیلد برای تایپ ایمیل خود.
زمینه جستجو باید از نظر ایده آل با کلمه "جستجو" و نماد شیشه به دنبال آن مشخص باشد. به طور سنتی ، در گوشه سمت راست و بالای صفحه قرار دارد.

و وقتی صحبت از رنگ ها می شود ، باید توجه داشته باشید که:

رنگهای پس زمینه معمولاً خاموش هستند ،آبی برای پیوندهای متنی است.
قرمز برای موارد مهم است - به طور معمول هشدارها یا خطاها
تماس با عمل نیاز به یک رنگ با کنتراست بالا و اغلب منحصر به فرد دارد تا از بقیه متمایز شود
5. حفظ ثبات جریان کاربر در طول سفر:
یکی از مهمترین جنبه های عملی طراحی تجربه کاربر "جریان" استمرار مداوم سفر کاربر است.

از نظر طراحی ، جریان هنگامی رخ می دهد که کاربر از یک بخش از وب سایت یا برنامه تلفن همراه به بخش دیگر در تحقق هدف نهایی خود - بدون در نظر گرفتن ارزش - یکپارچه باشد.

به همین دلیل مهم است: یک طرح طراحی مداوم به کاربران کمک می کند تا آنچه را که می خواهند و به آن نیاز دارند هموار شوند ، گویی طبیعی ترین چیز است. این به نفع شماست قوام استفاده را ادامه می دهد.برای ثابت نگه داشتن کارها ، باید آنچه را که کاربر به صورت مرحله به مرحله انجام می دهد فکر کنید.مثلاً بیایید یک جریان وب سایت بگیریم. کاربر سفر خود را در یک نقطه ورودی شروع می کند - معمولاً صفحه اصلی یا یک پست وبلاگ. شما باید فکر کنید که آن نقطه ورودی به کجا منتهی می شود. به عنوان مثال ، می تواند به پست وبلاگ دیگری منجر شود که در این موضوع یا صفحه ای ارائه می شود که خدمات یا کالایی را ارائه می دهد که به نیازهای کاربر پاسخ می دهد.

مورد دیگری که باید در نظر بگیرید صفحات بن بست است - صفحه هایی که به هیچ کجای دیگر منتهی نمی شوند. شما باید در صورت امکان از چنین مواردی در طول سفر کاربر خودداری کنید. همه چیز باید به چیزی منتهی شود.

سرانجام ، هر جریان وب سایت دارای یک هدف نهایی است - جایی که نیازهای کاربران و اهداف وب سایت شما برآورده می شود. به عنوان مثال ، اگر کاربران به دنبال محتوای با ارزش هستند و شما محتوای ارزشمندی را ارائه می دهید ، احتمالاً هدف نهایی یک دکمه اشتراک یا پیوند Patreon است.

نتیجه:
راز طراحی خوب UX ، کارایی آن برای کاربران و پلتفرم شماست. در حقیقت ، یک تجربه کاربری با طراحی زیبا باعث می شود تا کاربر به سمت اطلاعات یا ابزار مورد نیاز خود سوق پیدا کند ، در حالی که هر چیزی را که می تواند سفر آنها را مختل کند ، دور نگه دارید. اگرچه به نظر می رسد که هدف جهانی قابل درک است ، دستیابی به آن می تواند کمی دشوار باشد.

این نکات برای طراحی UX به شما کمک می کند تا عناصر اصلی را انتخاب کنید که باعث می شود طراحی شما با مخاطب مورد نظر شما کلیک کند و تعامل هم برای شما و هم برای کاربران سودمند باشد.

  • ۹۹/۰۴/۲۴