رنگ یک عنصر اصلی است که ما در همه جای زندگی خود مانند در هر وب سایتی که بازدید می کنیم یا برنامه ای که استفاده می کنیم می بینیم.
با گذشت زمان ، طراحان جسورانه تر و استراتژیک تر از رنگ استفاده کرده اند. گاهی اوقات برای توجه بیشتر به عنصری خاص ، گاهی برای بیان داستان بهتر و گاهی نیز برای ارتقا تجربه برند استفاده می شود.
بیایید در مورد برخی از این مثالها صحبت کنیم:
یک زمینه قوی ایجاد کنید:
چند سال پیش روند فوق العاده ای از زمینه های جسورانه وجود داشت. امروز هم نمونه هایی از این دست را می بینم. در یک طراحی خوب ، یک پس زمینه رنگارنگ و قدرتمند می تواند حرکت خوبی برای علاقه مند شدن به یک بخش خاص باشد. نظر شما در مورد روندها هرچه باشد ، می توانیم توافق کنیم که اگر خوب انجام شود ، یک رنگ زمینه مناسب می تواند به برجسته شدن یک بخش کمک کند.
ایجاد یک بیانیه:
در مواقع دیگر ، می توان از رنگ برای ایجاد یک عبارت پررنگ استفاده کرد. بیایید با صفحه فرود زبان اشاره Uber شروع کنیم. زمینه شیب نارنجی قطعاً توجه شما را به خود جلب می کند. این یک استراتژی عالی طراحی است زیرا هدف صفحه آموزش زبان اشاره اساسی به مردم است که به نشانه های بصری متکی است.
یک داستان بهتر بگویید:
رنگ یک سرمایه بزرگ در کمک به روایت یک داستان است. یک مثال خوب در این مورد ، صفحه اصلی بلوم است. آنها در تمام طراحی از رنگ آبی تقریباً الکتریکی استفاده می کنند. در کنار سایر عناصر بصری ، از رنگ آبی برای کمک به کاربر در پیمایش از هدر به پاورقی استفاده می شود. اگر تمام بخشهای مختلف رنگ اصلی دیگری در این جریان داشته باشند ، داستان سرایی شکسته می شد.
انفجارهای جالب ایجاد کنید و شخصیت اضافه کنید
گاهی اوقات رنگ به طور خاص برای ایجاد علاقه به یک طرح استفاده می شود. رنگهای بزرگ و پررنگ برای استفاده م colorثر از رنگ ، همیشه نباید در جلو و مرکز قرار بگیرند.
مارک تجاری برای محصول یا شرکت خود را بهبود ببخشید:
من استفاده مورد علاقه خود را از رنگ برای آخرین ذخیره کرده ام. من فقط وقتی رنگ را در برندسازی به کار می برند ، می پرستم. منظور من فقط یک رنگ یا رنگ نیست.
بسیاری از ما از طراحی مجدد آسانا پیروی کرده ایم ، جایی که آنها شیب های مختلف رنگ را به عنوان بخشی از هویت جدید خود پیاده سازی کرده اند. در برخی از بخشهای وب سایت ، رنگ به شدت مورد استفاده قرار می گیرد در حالیکه در بخشهای دیگر نه چندان زیاد. این تعادل است رنگ ها زنده و متفاوت هستند. رنگ ها نیز به خوبی با هم کار می کنند. اکنون ، جدیدترین مارک تجاری آسانا پر جنب و جوش و رنگارنگ است. آسانا اکنون صورتی روشن ، نارنجی و بنفش است. به نظر می رسد استراتژی رنگ یک کلید در موقعیت تجاری Asana باشد.
نتیجه
ما در حال استفاده بیشتر از استراتژیک از رنگ در وب سایت ها هستیم ، خواه ایجاد مارک تجاری بهتر مانند Asana باشد و یا اظهارنظر جسورانه ای با زمینه قرمز روشن برای اطمینان از اینکه مردم متوجه می شوند شما متفاوت هستید.
بیش از هر چیز ، رنگ به شخصیت و خصوصاً هویت برند کمک می کند. استفاده از رنگ در طراحی وب فقط با رشد طراحان حتی در صورت تغییر روند طراحی وب ، بهتر و قویتر خواهد شد.
- ۹۹/۰۸/۰۸