طراحی برای دسترسی و به ویژه برای صفحه خوان ها ، مهارتی است که هر طراح UX به آن احتیاج دارد. اهمیت دستیابی را نمی توان بیش از حد تأکید کرد. در این مقاله ، ما نکات اساسی را که باید درباره طراحی برای صفحه خوان ها بدانید بررسی خواهیم کرد. با درک اصول ، برای ایجاد در دسترس ترین وب سایت ها مجهزتر خواهید بود.
اگرچه هر یک از برنامه های صفحه خوانی می توانند کمی متفاوت عمل کنند ، اما عملکرد آنها به طور مشابه است. آنها همچنین گزینه های تنظیمات اضافی را برای شخصی سازی بیشتر براساس تنظیمات کاربر فراهم می کنند.
سه مؤلفه دسترسی:
دسترسی را می توان به سه قسمت محتوا ، طراحی بصری و توسعه تقسیم کرد. ما می خواهیم همه آنها را بررسی کنیم زیرا آنها بسیار به هم پیوسته و دارای اهمیت یکسانی هستند. به عنوان یک طراح ، کار شما ممکن است تمرکز بر قابلیت دسترسی بصری (و قابلیت دسترسی به رنگ) باشد. با این حال ، لازم است بدانید که چگونه قابلیت دسترسی به محتوا و توسعه نیز مرتبط است. به این ترتیب می توانید بهتر از قابلیت دستیابی دفاع کنید و می توانید مسائل دسترسی را سریعتر تشخیص دهید.
SEO Brownie Points:
هیچ رازی نیست که بسیاری از مرورگرها ، به ویژه Google ، وب سایت هایی را که در دسترس نیستند مجازات می کنند. مواردی مانند متن alt برای تصاویر و سلسله مراتب عنوان مناسب یکی از اولین مواردی است که جستجوگر SEO پرچم گذاری می کند. بنابراین بله ، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما فراتر از تجربه کاربر قابل دسترسی است ، یک جایزه اضافی دارد.
اما در مورد آن فکر کنید. موتورهای جستجو نمی خواهند بازدید کنندگان را به وب سایت هایی هدایت کنند که نمی توانند از آنها استفاده کنند. هدف جستجو را شکست می دهد. نمونه های زیادی از سایت ها وجود دارد که به موتورهای جستجو مانند برنامه های وب یا محصولات آنلاین اهمیتی نمی دهند و این خوب است. SEO نباید تنها انگیزه ایجاد سایت های قابل دسترسی باشد. این یک مزیت دوست داشتنی برای سایتهایی است که به ترافیک نتایج موتور جستجو متکی هستند.
عناوین ، عنوان ها و کپی کلی:
بیایید با محتوا و زمینه و معنی آن برای کاربران شروع کنیم. از آنجا که بیشتر محتوای وب سایت هنوز به صورت نوشتاری است ، مکان خوبی برای شروع است.
1. از عناوین صفحه متنی استفاده کنید:
هر صفحه وب به عنوان خاص خود نیاز دارد ، که به همه بازدیدکنندگان امکان می دهد صفحه را از دیگران متمایز کنند. غالباً همان عنوان اول عنوان یک صفحه است. یک روش خوب این است که ابتدا نام صفحه و سپس نام وب سایت مانند نام یک شرکت یا سازمان ذکر شود. علاوه بر این ، اگر صفحه بخشی از یک فرآیند چند مرحله ای مانند جریان ثبت نام یا تسویه حساب است ، شماره مرحله را مانند مرحله 1 از 3 وارد کنید.
2. عناوین را عملی کنید:
عنوان ها عنصر مهم هر صفحه هستند. ابتدا ، آنها بخشهای بزرگی از متن را می شکنند. دوم ، آنها محتوایی را ارائه می دهند که آنها را دنبال می کند. سوم ، امکان اسکن آسان را دارند. بهترین عناوین معنی دار هستند و ساختار خوبی در محتوای صفحه ایجاد می کنند. برای بازدیدکنندگانی که با خواننده صفحه در حال مشاهده سایت شما هستند ، این موارد بسیار حیاتی هستند. قرار است عناوین به آنها اطلاعاتی در مورد محتوای زیر بدهند. به همین دلیل عنوان های کوتاه اما مختصر بهترین هستند.
ساختار نوشتن هرم وارونه به یک دلیل موفقیت آمیز است. اطمینان حاصل کنید که محتوایی که با آن کار می کنید از این الگو پیروی می کند. و حتماً این مطالب را به درستی سازماندهی و طراحی کنید.
برخی از خوانندگان صفحه قبل از خواندن متن ، "عنوان یک ،" عنوان دو ، و غیره را اعلام می کنند.
3. از پیوند معنی دار (و دکمه) کپی استفاده کنید:
این به طور کلی توصیه خوبی برای پیوندها است ، اما متن پیوند باید هنگام خواندن خارج از متن منطقی باشد. کپی پیوند مانند "ارسال" یا "اینجا کلیک کنید" آموزنده نیست. هیچ کپی خارج از متن معنی ندارد. نسخه پیوند باید انتظاراتی را در مورد اتفاقات پیش رو تعیین کند. کاربر را به کجا می برید؟ آنها با کلیک کردن روی پیوند (یا دکمه) چه کاری انجام می دهند ، می بینند یا می توانند انجام دهند؟ تا آنجا که ممکن است صریح باشد ، و یک پیوند معنی دار خواهید داشت.
4. دستورالعمل های روشنی ارائه دهید:
این امر به ویژه در مورد عناصر تعاملی مانند فرم ها صادق است. نه تنها باید دستورالعمل های روشنی برای جلوگیری از پیام های خطا ارائه دهید ، بلکه مطمئن شوید پیام های خطای شما نیز به همان اندازه واضح و آسان است. به طور کلی ، از استفاده از اصطلاحات اصطلاحات فنی اجتناب کنید. توصیف نیازهای ورودی را فراموش نکنید.
من مطمئن هستم که همه ما بیش از حد بسیاری از قسمتهای معروف رمزهای عبور را دیده ایم که هیچ دستورالعملی نمی دهند و وقتی آنها را به درستی حدس نمی زنید خطایی ایجاد می کنند. بسیار دشوارتر است که وقتی به خواننده صفحه نمایش اعتماد می کنید تا بفهمید چه اشتباهی رخ داده و چرا ، دشوار است.
دقیقاً به همین دلیل است که دستورالعمل های مشخصاً مشخص ضروری است. در غیر این صورت ، در بهترین حالت ، مزایای خود را آزار می دهید. در بدترین حالت ، سایت به معنای واقعی کلمه راهی است که فردی می تواند اطلاعات مهم را تبدیل کند یا به آنها دسترسی پیدا کند.
5. نوشتن و ساختن مطالب مختصر:
ما در حال حاضر هرم وارونه را برای عنوان ها عنوان کرده ایم. برای محتوا نیز مهم است! استفاده از ارتباط کوتاه ، مختصر و مستقیم کلیدی است. از اصطلاحات اصطلاحات فنی یا خاص صنعت خودداری کنید. از کلمات یا عبارات پیچیده خودداری کنید. در صورت نیاز ، یک واژه نامه ارائه دهید. اولین باری که از کلمه اختصاری استفاده می کنید ، آن را گسترش دهید تا معنی آن را مشخص کنید. (به زودی اطلاعات بیشتر در مورد اختصارات ارائه می شود.)
برای سازماندهی محتوا ، تفکیک بخشهای آن و تأکید بر اطلاعات مختلف ، از گلوله ها و سایر سبک های متنی (مانند حروف درشت یا مورب) استفاده کنید.
6. مراقب هوموگراف باشید:
در صورت امکان ، از نسخه شخصی در نسخه خود پرهیز کنید. کلماتی هستند که بسته به زمینه متفاوت تلفظ می شوند ، مانند "خواندن" و "خواندن" یا "قرارداد" و "قرارداد".
متأسفانه خوانندگان صفحه نمایش همیشه متن را درک نمی کنند و می توانند کلمات را به اشتباه تلفظ کنند.
7. صفحه خوان ها و علائم نگارشی:
اول از همه ، خوانندگان صفحه برای برخی علائم نگارشی مکث می کنند ، از جمله:
دوره ها
نقطه ویرگول
با کاما
علامت سوال
علامت تعجب
پایان بندها
خوانندگان صفحه نمایش به سایر متون درمانی مانند لیست ها و تزئینات متن نیز پاسخ خوبی می دهند.
مهم است که بدانید خوانندگان صفحه نمایش سعی می کنند کلمات اختصاری را در صورت توانایی تلفظ کنند ، در غیر این صورت حروف را هجی می کنند. کلمات اختصاری که معمولاً مانند "ناسا" تلفظ می شوند ، به همین ترتیب تلفظ می شوند. در حالی که ، آنها "NFL" را به عنوان حروف N-F-L تلفظ می کنند.
تصاویر و چندرسانه ای:
اگر محتوایی نوشته نشده باشد ، این یک تصویر یا یک پرونده چندرسانه ای دیگر است. بیایید برخی از عناصر اصلی را در مورد چگونگی کار با آنها برای دسترسی به صفحه خوان مطالعه کنیم.
8. متن Alt روی تصاویر:
خوانندگان صفحه ، متن موجود در تصاویر را اگر موجود باشد ، می خوانند. در صورت عدم وجود اکثر خوانندگان صفحه ، آن را به طور کامل حذف می کنند ، اما برخی از آنها ، بسته به تنظیمات کاربر ، می توانند نام فایل را برای بازدید کننده بخوانند. هیچ راهی برای پنهان کردن وجود یک تصویر وجود ندارد. همیشه وقت بگذارید و خلاصه ای توصیفی از یک تصویر - از آیکون های شبکه های اجتماعی گرفته تا عکس ها و هر آنچه در این بین است - در آن قرار دهید.
برخی از صفحه خوان ها مانند JAWS در صورتی که تصویر نیز به جایی لینک شود ، تصویری را با کلمه "گرافیک" یا "پیوند گرافیکی" پیشگفتار می کنند.
9. متن و زیرنویس:
اگر از فیلم ها ، فایل های صوتی یا چندرسانه ای دیگر استفاده می کنید ، آماده استفاده از آنها به همراه متن یا زیرنویس باشید. بسیاری از کاربران اینترنت دارای اختلال شنوایی هستند - دیگران به سادگی بلندگو کار نمی کنند. در هر صورت ، مهم است که آنچه را که گفته می شود ، در پرونده های چندرسانه ای و همچنین علائم صداهای اضافی دیگر مانند پس زمینه یا سر و صدا یا موسیقی قرار دهید. اگر کسی چیزی را خارج از صفحه انداخته است را مشخص کنید و اگر کسی فریاد می زند ، زمزمه می کند یا نفس نفس می زند ، یا وقتی کسی وارد اتاق می شود یا از آن خارج می شود ، صدا ایجاد می شود. اصولاً شامل همه توصیفات نشانه های شنیداری است.
قابلیت صفحه خوان اضافی:
بیایید برخی از ویژگی های اضافی صفحه خوان را که ممکن است از آنها آگاهی نداشته باشید ، لمس کنیم.
10. خوانندگان صفحه می توانند مکث شوند:
به طور طبیعی ، خوانندگان صفحه می توانند مکث شوند. با این حال ، کاربر همچنین می تواند به راحتی و برای بازخوانی چیزی ، یک کلمه یا یک جمله ، دوباره برگردد. علاوه بر این ، آنها همچنین می توانند خواننده صفحه نمایش کلمه ای حرف به حرف را هجی کنند.
11. صفحه خوان ها و تایپ کردن:
هنگام تایپ کردن ، خوانندگان صفحه همچنین آنچه را که کاربر تایپ می کند ، اغلب نامه به نامه می خوانند. قسمتهای گذرواژه یک استثنا هستند که در آنها "ستاره" یا "ستاره" را برای هر شخصیت وارد شده اعلام می کنند.
12. در صفحه بارگذاری اطلاعیه ها:
هنگام بارگیری صفحه ، صفحه خوان عنوان صفحه را می خواند. برخی از آنها همچنین هنگام بارگیری یک صفحه ، تعداد پیوندهای یک صفحه را اعلام می کنند.
نتیجه:
وب سایت هایی با کدگذاری ضعیف ترجمه خوبی را برای صفحه خوان نخواهند داشت ، اما وب سایت هایی با محتوای ضعیف نوشته شده یا چیدمان ضعیف یا ساختار نامناسب نیز طراحی نخواهند شد. به همین دلیل دستیابی یک تلاش سه بخشی است.
این کار با محتوا شروع می شود و به طراحی بصری می رسد تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به طور مناسب قرار گرفته است. سپس ، برای اطمینان از کدگذاری مناسب ، به توسعه می پردازد. این مقدمه در طراحی برای صفحه خوان ها یک نقطه شروع خارق العاده برای اطمینان از ارائه طرح های قابل دسترسی است.
- ۹۹/۰۷/۰۷